Full service
Onderzoeksbureau

Aedes Benchmark/ Huurdersonderzoek

Hoe tevreden en loyaal zijn uw huurders?

Aedes Benchmark

In 2015 heeft 88% van de woningcorporaties meegedaan aan de Aedes Benchmark. Wilt u dit jaar ook (weer) meedoen? EVA voert voor u het gehele onderzoek uit geheel conform de validatiecriteria van Aedes over de klantprocessen:

  • Nieuwe huurder
  • Huurder met reparatieverzoek
  • Vertrokken huurder
  • Planmatig onderhoud

EVA zorgt voor een representatieve steekproef, uitnodigingsbrief, online deelname met desgewenst ook aanvullende telefonische enquêtes, uitleg rapportage en opname resultaten in de Aedes Benchmark Databank.

Wilt u meer informatie of een prijsopgave? Neem dan vrijblijvend contact op met Elsbeth Enneking via info@evaonderzoeksbureau.nl of 010 42 564 87.

Huurdersonderzoek

EVA is al 20 jaar een betrouwbare partner voor woningcorporaties. Gedegen huurdersonderzoek geeft u de juiste informatie waarmee u uw toekomstige beleidsbeslissingen kunt onderbouwen en de relatie met uw huurders op een hoger plan kan trekken. Naast de Aedes Benchmark kunnen wij voor u onderzoeken uitvoeren zoals:

  • tevredenheid over de online dienstverlening
  • de klantgerichtheid van uw dienstverlening
  • de woning en woonomgeving
  • lezersonderzoek bewonersblad
  • Net Promoter Score (NPS) / Customer Effort Score (CES)
  • uw imago

Wat krijgt u?

U krijgt een vragenlijst op maat 100% afgestemd op uw specifieke wensen. Wij stemmen met u af welke onderzoeksmethode (online, telefonisch, schriftelijk) het beste bij uw organisatie en klanten past. We stellen voor u een communicatieplan op om de respons zo hoog mogelijk te krijgen.

Na de data-analyse ontvangt u van ons een overzichtelijke rapportage waarin we de onderzoeksresultaten helder en bondig  in beeld brengen. Zo kunnen de belangrijkste resultaten in een oogopslag worden bekeken en geven we inzicht in de prioriteiten en verbeteracties voor uw organisatie om uw klanten (nog) loyaler en tevreden te maken. Dit kan bijvoorbeeld in een prioriteiten matrix, een dashboard en/of in een meer uitgebreide rapportage.

Huurderspanel

Wilt u periodiek uw huurders over een bepaald onderwerp polsen, dan kunt u een digitaal huurderspanel overwegen. EVA kan het huurderspanel voor u opzetten, onderhouden, beheren, korte vragenlijsten ontwikkelen en de resultaten online overzichtelijk rapporteren.
Met periodiek meten kunnen effecten van beleid meteen duidelijk in kaart worden gebracht over bijvoorbeeld de aftersales bij nieuwe huurders, de kwaliteit van het service-onderhoud of de klantgerichtheid van uw dienstverlening.



Voor wie voerde EVA dit onderzoek al uit?


De Sleutels
Fideswonen
Tiwos
Waardwonen
Ymere Amsterdam