afgestemd op uw specifieke vragen.
Imago onderzoek/ Naamsbekendheid
Welk beeld heeft uw doelgroep van uw organisatie of uw aanbod?
Imago onderzoek geeft u inzicht in het beeld dat uw doelgroep (klanten/burgers/huurders/medewerkers) heeft van uw organisatie/producten/ diensten. Het beeld dat de buitenwereld heeft van uw organisatie, dienst of product kan wezenlijk verschillen van het imago dat u wilt uitstralen. Imago is het resultaat van indrukken, ervaringen, kennis, verwachtingen en gevoelens en is daarom onderhevig aan factoren waarop u niet altijd direct invloed heeft.
In het imago onderzoek brengen we de verschillen tussen het gewenste imago en het gemeten imago in kaart zodat u concrete handvatten heeft om uw imago aan te pakken en te zorgen dat u gezien wordt zoals u dat graag wilt.
Imago onderzoek kan worden uitgevoerd via de kwantitatieve onderzoeksmethode (online, telefonisch) en via de kwalitatieve methode waardoor meer inzicht wordt verkregen in de achterliggende gedachten van de meningen en ideeën. Een combinatie van onderzoeksmethoden is aan te bevelen.
Naamsbekendheid
Hoe goed kent uw doelgroep of het Nederlandse publiek uw merk of organisatie? Bekendheidsonderzoek richt zich onder andere op de spontane en geholpen naamsbekendheid van uw merk, product of organisatie. Vaak wordt een monitor uitgevoerd met als eerst de nulmeting waarna handhaving of aanpassing van de promotiecampagne plaatsvindt, en vervolgens een effectmeting. We hanteren meestal de online onderzoeksmethode of een face-to-face (veldwerk) onderzoek.
Voor wie voerde EVA dit onderzoek al uit?
  Wilt u meer weten over imago onderzoek/ Naamsbekendheid uitgevoerd door EVA?